Fri, 11. Mar 2022 at 11:44
1009 ogledov
Za denarno pomoč je potrebno danes poravnati davčne obveznosti
Vlada je na četrtkovi dopisni seji izdala odlok o finančnem nadomestilu zaradi vpliva povečanja cen mineralnih gnojil in energentov na kmetijsko pridelavo, s katerim je predpisala podrobnejše pogoje pomoči, pa tudi postopek pridobitve in morebitnega vračila. Nadomestilo naj bi prejelo 56.000 nosilcev kmetijskih gospodarstev in 11.000 čebelarjev.
Eden od POGOJEV za pridobitev nadomestila je, da ima kmet na dan uveljavitve tega odloka poravnane zapadle davčne obveznosti in druge denarne nedavčne obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, v višini, ki presega 50 eurov.
Nosilci kmetijskih gospodarstev, ki so oddali zbirno vlogo za leto 2021, teh je okoli 56.000, bodo prejeli nadomestilo v obliki plačila na hektar glede na vrsto rabe, in sicer za trajne travinje 49 evrov, trajne nasade 138 evrov in za njivske površine 105 evrov. Pomoč bo dobilo približno 11.000 čebelarjev, na čebeljo družino bodo dobili pet evrov.
Ker odlok stopi v veljavo jutri, v soboto,12.3.2022, je DANES zadnji dan za poravnavo navedenih zapadlih obveznosti, poudarjajo na Kmetijsko gozdarski zbornici Slovenije.
Thu, 10. Mar 2022 at 08:02
768 ogledov
Utrinki s sejma kmetijske mehanizacije Agritech v Celju
Organizatorji so skupaj z razstavljaci pripravili bogat razstavni program s predstavitvijo blagovnih znamk kmetijske in gozdarske mehanizacije. V okviru sejemske prireditve je potekal pester spremljevalni program, tako po strokovni kot praktični plati. Poseben poudarek je bil na inovacijah in mladih. Prav tako je letos prvič na sejmišču hkrati v soboto in nedeljo potekali 45. dnevi čebelarstva ApiSlovenija.
»Dvorane na tretjem Agritechu so bile res zapolnjene do zadnjega kotička,« kot so povedali organizatorji na novinarski konference. Le da teh dvoran ni bilo toliko kot pred dvema letoma. Namreč še vedno se kar nekaj aktualnih in velikih zastopnikov traktorjev in kmetijske mehanizacije ni odločilo sodelovati zaradi različnih razlogov na sejmu.
Več utrinkov v fotoreportaži....
Podjetje Tajfun
INO Brežice
Bijol
Agromehanika, program Deutz Fahr
Agromehanika, program Antonio Carraro in AGT
Vzorec Raka
Ni-Ma s programom Lamborghini in Pasquali
Krpan
SIP Šempeter
Ascon s programom Landini
Ascon s programom Goldoni
Profi kmet
Uniforest
Jagros
New Holland
Esch Tehnik s programom Kubota
Euroglobtrade
Korotan s programom Massey Ferguson
Grapak s programom Claas
Lancman
Novi traktor Avenger za 8.600 EUR - Agromehanika
Vi-Ja Gotovlje
Fammco Logatec
Robust
Creina
Delo z gozdarsko prikolico
Tue, 8. Mar 2022 at 11:20
1536 ogledov
Cene pogonskih goriv v nebo
Od polnoči je tako dizel za več kot 18 centov dražji, 95-oktanski bencin pa se je podražil za okoli 10 centov na liter. Tako cene 95-oktanskega bencina kot dizla so s tem dosegle nove rekordne vrednosti. Še včeraj so vozniki dizelskih motorjev za liter goriva odšteli okoli 1,49 evra, danes pa že rekordnih 1,67 evra. Cena za liter dizla je namreč na bencinskih servisih poskočila za najmanj 18 centov.
Podražil se je tudi 95-oktanski bencin. Cena je poskočila z 1,46 evra na okoli 1,56 evra na liter.
Do kdaj lahko trajajo takšni cenovni šoki pri naftnih derivatih? Po tej prvotni podražitvi lahko ta šok traja do konca ukrajinske vojne, pravijo analitiki. Zelo realno je, da bomo poleti za liter dizla odšteli tudi do dva evra. Še posebej, če se vojna v Ukrajini ne bo hitro končala. Če ne bo velikega preloma pri dogovoru o tem, da je treba končati vojno, bosta nafta in tudi plin ostala zelo draga.
Več pa v prihodnji številki Kmečkega glasa.
Tue, 1. Mar 2022 at 12:34
1838 ogledov
Prvič v Sloveniji: Traktor na biometan - New Holland T6.180 Methan Power
Prvič smo na uredništvu Kmečki glas imeli priložnost preizkusiti traktor na biometan. Podjetje ITRO Štore nam je dalo na Kmetiji Korenjak pri Dramljah možnost premierno spoznati delovanje in upravljanje traktorja New Holland T6.180 Methane Power z menjalnikom Electro Command.
New Holland že leta nadaljuje z razvojem traktorja s pogonom na metan in svojo vizijo za energetsko neodvisno kmetijo. Na kratko bi povzeli, da so motorji na izrabo metana prihranili 30 odstotkov stroškov za sam pogon v primerjavi z dizelskimi motorji.
Traktor bo podrobneje predstavljen v reviji Tehnika in Narava, ki bo izšla konec marca.
Že leta 2006 so v New Hollandu ponudili prvi traktor na 100 % biodizel kot pogonsko gorivo, leta 2009 pa so predstavili prvi prototipni traktor na vodik. Z oznako NH2 Hydrogen je bil zasnovan na serijskem modelu T6000, ki je svoj serijski dizelski pogonski agregat nadomestil z rezervoarjem za vodik, ki poganja gorivno celico, v kateri reagira s kisikom in proizvaja električno energijo. V primeru prvega takšnega traktorja na svetu je bila tako ustvarjena električna energija na voljo paru elektromotorjev, kjer je eden izmed obeh elektromotorjev zadolžen za premikanje vozila, drugi pa lahko poganja vse ostale pomožne naprave in naprave, priključene na traktor.
Pogovarjali smo se z Alešem Chiba, vodjo programa New Holland pri podjetju ITRO: »Da. Traktor je v serijski proizvodnji in se ga lahko naroči tudi v Slovenijo. V primerjavi z dizelskim motorjem pa je cenovna primerjava takšna. Osnovni model traktorja stane nekaj nad 100 tisoč EUR, kateremu prištejemo še DDV. To pomeni, da je približno 25 % več od primerljivega traktorja z dizelskim motorjem. Traktor bo zanimiv za kmetije z bioplinarnami, s tem da morajo plin prej očistit, seveda pa je možno kupiti plin CNG tudi na nekaterih polnilnih postajah.
Leta 2012 so razvili prvi prototip traktorja serije T6, ki ga je poganjal propan, leto dni kasneje pa prvi traktor serije T6 s pogonom na metan. Z nadaljnjim razvojem so traktor na metan tako izpopolnili, da letos, če ga primerjamo s traktorji na dizelski motor, obratovalne stroške zmanjša za do 30 odstotkov.
Osnova traktorja na metan je predhodna serija T6, ki se je izkazala kot najbolj primerno velika za preizkuse. Šestvaljni metan motor podjetja FPT proizvede največ 175 KM in 740 Nm navora – moč in navor sta enaka v primerjavi z dizelskimi motorji.
Sedem rezervoarjev za plin, ki so nameščeni na traktorju, sprejmejo skupaj 185 litrov plina (32 kilogramov). Po želji se lahko nadgradi dodatni rezervoar spredaj z 270 litri prostornine (3 × 90 litrov; 47 kilogramov). To naj bi bilo dovolj za celodnevno delo.
Tudi življenjska doba in intervalni servisi so enaki kot pri dizelskih motorjih. Z novim pristopom pa se je precej zmanjšal hrup delovanja motorja, in sicer za 3 dBA oziroma kar za pol manj, če ga primerjamo z dizelskim motorjem. Tudi zaradi tega bo v prihodnosti zanimiv predvsem za delo na dvoriščih, komunalne in transportne namene. Prav tako motor oddaja za 99% manj škodljivih delcev, najmanj deset odstotkov manj CO2 emisij in 80 odstotkov manj skupnih emisij v primerjavi z dizelskim motorjem. Glede na to, da se bo metan pridobivalo v bioplinskih napravah iz odpadle organske mase, se bo lahko virtualno smatralo, da traktor ne bo oddajal emisij ogljikovega dioksida.
Mon, 28. Feb 2022 at 07:47
693 ogledov
Novi Fendtov teleskopski nakladalnik Cargo T740
Fendt je pred dvema letoma prvič predstavil proizvodnjo teleskopskih nakladalnikom, in sicer je uporabnikom na voljo teleskopski nakladalnik Cargo T955, ki je nastal v sodelovanju s podjetjem Sennebogen. Pred kratkim je predstavil še nekoliko manjšo različico T740, saj želi povečati prodajo v segmentu teleskopskih nakladalnikov (6-8 metrov višina dviga in zmogljivost dviga 4 ton ), ki zavzema več kot 80 odstotkov evropskega trga.
Štirivaljni motor delovne prostornine 4 litra, proizvede 100 kW/136 KM pri 2200 vrtljajih na minuto. Motor izpolnjuje stroge okoljske emisije s sistemom DOC, DPF in SCR tehnologijo. Nakladalnik so označili kot edinstven, saj je edini, katerega kabino lahko dvigujemo. Tako poleg velike dvižne sile in visoke višine dviga zadošča potrebam tudi najzahtevnejših uporabnikov.
Od ostalih teleskopskih nakladalnikov se Fendtovi razlikujejo predvsem po tem, da kabino lahko vzdignemo na višino 4,1 metra. Dvižna sila novosti je 4000 kg, višina dviga pa 7,7 metra. Na skrajni višini je največja masa dviga 2,6 tone, na najbolj oddaljeni točki pred nakladalnikom pa 1,7 tone.
Značilnosti nakladalnika so izjemno robustna jeklena konstrukcija, izjemne potisne lastnosti, največja nosilnost 5,5 tone in Z-kinematika za velik navor nakladalnika. Kot smo zapisali, ima nakladalnik edinstveno dvižno kabino s komercialnim imenom TopViewCab, ki jo je mogoče dvigniti na razgledno višino 4,1 metra. Že samo dvig kabine za zgolj 20 do 30 centimetrov vam daje veliko boljši 360-stopinjski pogled, kakršen je bil viden samo na kolesnih nakladalnikih in teleskopskih kolesnih nakladalnikih. Sprednje okno je iz enega kosa, tako da imamo dober pogled in nadzor nad samim dogajanjem pri dvigovanju bremen.
Hidrostatični menjalnik dovoljuje hitrost vožnje 20 km/h, opcijsko je možno tudi 30 ali do 40 km/h. Zato se uporablja tudi za dela na poljih, kot je recimo nakladanje velikih kvadrastih bal slame. Ima možnost namestitve zadnje vlečne kljuke in nakladalnik lahko uporabljamo tudi kot transportno sredstvo. Ima možnost tehtanja bremena med samim delom, tako da tudi z varnostnega stališča lahko nadzorujemo nakladalnik, da se nam pri dvigovanju težjih bremen ne prevrne. Seveda bi nas v tem primeru posvaril tudi sistem z zvočnim signalom. Vsi podatki o določeni obremenitvi, števcu in ciljni teži so prikazani na petpalčnem zaslonu na dotik. Gumbi so barvasti, za upravljanje vsakega sklopa traktorja je drugačna barva. Poudariti je treba tudi gumb memory, ki samodejno postavi kabino in teleskopsko roko na začetni položaj, ki si ga želimo shraniti.